En aquest procés inicial d'investigació, he extret informació interessant de diversos articles, estudis i projectes, alguns dels quals passo a citar i resumir breument tot seguit:
- Amar, V. Blog: la escritura sin red (2010). A :Educaçao, Formaçao & Tecnologiaas, ISSN 1646-933X, Vol. 3, Nº 1, pag 111-119. Disponible a: http://eft.educom.pt/index.php/eft/article/viewFile/118/97
A través d'una experiència a l'aula, l'article pretén donar resposta a un exercici de reflexió sobre la elaboració d'un bloc personal per part dels alumnes i l'anàlisi d'un article a través d'aquesta eina.
- Valero, A. La experiencia del blog de aula (2010). Observatorio Tecnológico - Instituto de Tecnologías Educativas. Disponible a: http://www.consejogeneralcdl.es/materiales_almagro_10/documento%202.pdf
En aquest article s'il.lustren diverses experiències de professors que han adoptat aquest mitjà d'ensenyament a les aules, en aquest cas no a aules universitàries, sinó bàsicament a l'educació secundària.
- Macias, C. Reseña de "la revolución de los blogs. Cuando las bitácoras se convirtieron en el medio de comunicación de la gente" de José Luís Orihuela. UOC papers, Revista sobre la sociedad del conocimiento, octubre, número 005. Disponible a: http://redalyc.uaemex.mx/redalyc/pdf/790/79000511.pdf
La ressenya del llibre d'un dels principals representants de l'anomenada blocosfera hispana, fa referència a les principals aplicacions dels blocs en matèries com el periodisme, la política, l'educació o l'empresa.
- Hernández, P. Tendencias de web 2.0 aplicadas a la educación en linea. (2007). A Revista No solo usabilidad, ISSN 1886-8592, número 6. Disponible a: http://www.nosolousabilidad.com/articulos/web20.htm
Aquest text realitza una introducció a la web 2.0, analitzant els seus avantatges per a l'educació on-line, com a mitjà d'impulsar experiències més dinàmiques, interactives i enriquidores tant per a alumnes com per professors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario